Rize






Bugün ilaç yazırmak için başvuran 70 yaşın üzerinde bir hastanın kimliğinde doğum yerinin Rize-Mermerdelen olduğunu görünce

"Bu Mermerdelen adı bir sudan geliyor herhalde" dedim
"Evet, çok güzel soğuk bir suydu, mahallemize adını vermişti. Gemiler bile gelip ordan su alırdı ama artık yok. Üzerinden yol geçti. Mahallemiz de çok güzeldi arkamız dağ, önümüz denizdi.


Evimizden çıkıp denize girerdik. Şimdi evin önünden otoban geçti, denizi göremez olduk" dedi
"Siz çocukken çay ekimi başlamış mıydı Rize'de?" diye sordum
"Benim babam ilk çay ekenlerdendi. Batum'dan getirimiş çay fidanını, bahçeye dikti. Onun tohumu döküldükçe çoğaldı. Zihni Derin vardı ziraat mühendisi, O çok çalıştı. Adını çay fabrikasına verdiler sonradan.


Ondan sonra devlet ekimi teşvik etti babam da gidip bizim bahçeyi kaydettirdi." dedi

"Çayı kaydettirmek mi gerekiyordu?" diye sordum
"E kredi almak için , gübre ilaç için kaydettirmen gerekiyor tabi" dedi



"Çaydan önce ne yetiştiriyordu Rize'liler?" diye sordum
"Mandalin yetiştirirdik. İzmir'in çekirdeksiz mandalini Rize'den gelmiştir. Eskiden buranın mandalinleri çekirdekliydi. Tam o yıllarda mandaline bir hastalık geldi, herkes çaya döndü. Mandalin için duzluk arazi lazım, çay dağ taş, çalılık, heryeri örtüyor. Daha verimli oldu. Şimdi de kivi yetiştiriyorlar" dedi

Fotoğraflar Rize ve Rizeliler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)