meteoroloji ve domuz gribi




Bugün elindeki pnömokok (zatürre) aşısını yaptırmak için başvuran bir meteoroloji çalışanına
"Neden bu aşıyı yaptırmak istiyorsunuz?" diye sordum
"Domuz gribi aşısını yaptırmak istemiyorum, baksanıza Başbakan bile yaptırmayacağını açıkladı. Diğer grip aşısından olayım dedim, o da her yerde tükenmiş. Eczacı bu aşıyı önerdi. Ölümler hep zatürreden olyor diye aklıma yattı, 47 lira verdim. Siz ne diyorsunuz?" dedi
"Risk grubunda olmadığınızdan aşılanmanıza gerek de yok, yani isteseniz de domuz gribine karşı aşılanamazsınız.
Öte yandan bu yeni aşının yan etki açısından diğer mevsimlik grip aşısından hiç bir farkı yok. Ortalıktaki bütün rivayetler özellikle medyanın cehaletinden ve sorumsuzluğundan kaynaklanıyor. Nitekim ben de bugün domuz gribine karşı aşılandım. Sıra okullara gelince çocuğuma da yaptıracağım.

Elinizdeki aşıya gelince onun yan etkileri de domuz gribi aşısı ile aynı, ayrıca sizi domuz gribinin sonucu oluşacak zatürreye karşı korumaz.
Bu sadece özel hastalara yaptığımız bir aşı, bence eczaneye geri verin" dedim ve "Sizi bulmuşen ben de bir soru sorayım:
Gelecek ay bir bisiklet turu yapmayı planlıyorum, bir ay sonraki hava durumunu tahmin edebiliyor musunuz?" diye ekledim
"Ancak geçmiş istatistiklere bakılabilir. Ölçümle yapılan tahminler için en fazla 10-14 gün önceden bir şeyler söyleyebiliyoruz" dedi


"Geçen ay bütün hafta yağmurlu dediniz, hiç yağmadı" dedim
"Şimdi biz çok değişik verileri toplayıp büyük ve pahalı makinelere giriyoruz, o bu verileri işleyip bir sonuç çıkartıyor. Bahsettiğiniz hafta 50 kilo yağış düşeceğini söyledi.


Biz de pek inanmadık bu mevsimde o kadar yağış olacağına ama raporları her zaman kötü olasılığa göre hazırladığımızdan öyle dendi. Sonuçta 15 kilo yağdı" dedi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)