deve güreşi




Bugün öksürük yakınması ile başvuran bir hasta;
"Haftasonu Kemalpaşa'da deve güreşlerinde üşüttüm. Çok ayaz vardı, biraz da alkol aldık, şifayı kaptık" dedi
"Nasıl oluyor deve güreşleri. Hep ilanlarını görüyorum ama hiç gitmedim, turistik bir şey mi?" dedim



"Şimdi bu Ege bölgesine has bir olay, meraklısı çok! 40-50 deve katılıyor. Develeri bir görseniz... 40-50 bin liraya satılıyor bir tanesi. Sırayla develer güreştiriliyor. Ağızları bağlı oluyor, birbirlerine çelme takıp deviriyorlar. Kazanan başpehlivan oluyor, ödül kazanıyor. " dedi


"Ödül ne kadar?" diye sordum
"Belediye baştan ilan ediyor, 2-3 bin lira falan oluyor. Zaten Belediye başkanlarının falan da develeri var. Ayrıca katılanlara da bir miktar para veriyorlar devenin nakliyesi için. Taa Çanakkale'den, Aydın'dan gelenler var. Deve güreşi işin bahanesi, millet esas rakı içmeye geliyor" dedi



"Nasıl içiliyor, yanında mı getiriyorsun, orada mı satılıyor" dedim
"Herkes yanında getiriyor, orada deve sucuğu falan satıyorlar, başka pek bir şey yok. Yere hasır serip oturuyorsun. Şaka maka bu Ege köylüsü bir acayip içiyor. Sabah 9 da mangallar yakılıp içilmeye başlanıyor. Ben de ilk defa böyle sabahın köründe içtim." dedi



"Giriş paralı mı?" diye sordum
"Burası parasızdı. Bazı yerlerde paralı oluyor" dedi

Muayenesinde akciğer enfeksiyonu saptadığımdan Klavulanik asit tb 1gr 2x1 yazdım.



İlk fotograf Serhat Durmaz'ın.
Diğerleri Tire Deve Güreşlerinden
Cemal Öktemer'e ait.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)