domates aşkı



Bugün kilo vermesi için uğraştığımız diyabetik bir hastanın tartıya çıkıp da değil kilo vermek, aldığını görünce neden böyle olduğunu sordum.
"Hep domatesten Doktor Bey" dedi
"Nasıl domatesten?" diye sordum
"Şimdi tarla domatesi var ya, ben ona dayanamıyorum, çok yiyorum" dedi
"Domates bu kadar kilo aldırmaz, nasıl yiyorsunuz?" dedim
"Domatı böyle ortadan tekerlek gibi ikiye bölüp tabağa koyuyorum, ama tarla domat olacak, yoksa öbürsünü yemem! Üzerine yarı yüksekliğine kadar has zeytinyağı ekleyip, siz yasaklamış olmanıza karşı azcık da tuz atıyorum.
Sonra yağa taze ekmek banıp, domatı da ısıra ısıra yiyorum, ama bir tatlı oluyor ki..."
dedi ağzı sulanarak


"Domates neyse de size kilo aldıran ekmekle yağ" dedim
"Ama çok seviyorum Doktor Bey, bir oturuşta bir kilo yiyorum!" diye inledi,
"Aslında öğlen işyerinde de yiyeceğim de domatesin çok suyu akıyor, ayıp olur diye yiyemiyorum. Akşam yatarken sabah olsun da domat yiyeyim diye sabırsızlanıyorum. "


Bu kadar kalorili yiyerek kilo vermesinin mümkün olmadığını, böyle kilo almaya devam ederse diyabet kontrolünün bozulacağını söyledim ve bunu ancak haftasonları bir gün yapmasını önerdim.
Hasta domatese aşkını o kadar yaşayarak anlattı ki eve gidince ben de domatese zeytinyağ döküp yedim


Fotoğraflar İspanya'nın La Foia de Bunyol kasabasında her yaz düzenlenen domates festivalinden

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)