takvim sahibi olmak


Bugün sivilce yakınmasıyla başvuran bir hastanın üzerindeki tişörtte "Nepathaya-2063"
ibaresini görünce
"Bu neyi anlatıyor?" diye sordum
"Bu Nepal'li bir rock grubunun konser tişörtü. Nepal'de konserlerine gitmiştim, oradan hatıra" dedi




"2063'te mi meşhur olmayı planlıyorlarmış?" dedim
"Yok zaten çok meşhurlar, bu Nepaldeki bir takvime, Bikram Sambat'a göre yazılmış, bizim tarihle 2006 oluyor" dedi


"Nepal'de birden fazla mı takvim var?" diye sordum
"Evet Nepal ve Hindistan'daki bir geleneğe göre ülkedeki herkesin borcunu ödeyen kişi kendi adına bir takvim başlatabiliyor.


Günümüzde insan da, borç da çok; yapmak imkansız ama eskiden çok olurmuş. En son 1100 yıl önce olmuş, Sankhadhar Sakhwa adlı bir hayırsever tüm borçları ödemiş ve Nepal Sambat oluşmuş. Yani en yeni takvim şimdi 1100 yılında" dedi

Akneleri için Alcool Salycyliqué % 2 yazdım ve yağlı yiyeceklerden, çiğdemden, çikolatadan uzak durmasını söyledim.


Fotoğraflar geçmiş yıllardaki Pirelli takvimlerinden

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)