umre




Bugün Umre'den dönen bir hanım ilaç yazdırmak için başvurdu.
"Nasıl geçti Umre?" diye sordum
"Allah herkese oralara gitmeyi nasip etsin. Ben döndükten sonra herkese kuru ekmek yiyin, yamalı gezin ama oraları gidip görün diyorum" dedi
"Nasıl gittiniz, kaça maloldu?" diye sordum
"Biz Dinayetle gittik. Uçak, 20 gün otel, üç öğün yemek kişi başı 2150 lira ödedik. Medine'de otelimizin yeri güzeldi de Mekke'de Kabe'ye biraz uzaktı. Gidiş neyse de orada sayılıları yaptıktan sonra dönüş biraz yorucu oluyordu" dedi
"Sayılılar nedir?" diye sordum



"Kabe'yi 6 defa tavaf ediyorsun, Hacer anamızın su bulduğu köşelere yedi kez gidiyorsun, avuçlarını karşıya uzatıp içini öpüyorsun; bak şimdi anlatırken bile tüylerim diken diken oldu" dedi.
"Kalabalık mıydı?" dedim
"Çok kalabalıktı, gece gündüz sabah kadar sokaklarda iğne atsan yere düşmez. Zaten orada 2-3 saat ancak uyuyorsun. Zaten tavaf ederken yakına gelemediğin için açıktan yürüyüp çok yoruluyorsun. Hacer'ül Esvedi ancak herkes secdeye varınca uzaktan görebildim.




Medine'de Cennet bahçesi diye bir yer var, orada 2 rekat namaz kılınıyor. Bir Şiiler var, bir Pakistanlılar, bir de biz Türkler. En fenası Şiiler, gözleri hiçbir şey görmüyor, bir oturdular mı kalkmıyorlar. Ben namaz kılarken de elime bastılar, zaten daracık bir yerde kılıyorsun, arkadaşların seni çeviriyor ezilme diye. Kalabalıkta da çok ezilme tehlikesi atlattık, sıkıştık. Geçen yıl haccı sınırladıklarından Umre böyle kalabalık olmuş"
dedi



"Bir daha gidecek misiniz?" dedim
"İnşallah! Zaten ayrılmak zor geldi, iki gün ağladık. Bu sene hacca yaşlıları öncelikli alacaklar deniyor, olmazsa biraz daha pahalı ama Almanya üzerinden gitmeye çalışacağız" dedi
İlk fotoğraf geçen yıl Umre'ye gittikten sonra 'Artık dinini yaşamak istediğini' söyleyen Atilla Taş

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)