sigara zamları





Bugün tırnak mantarı nedeniyle başvuran bir bakkala
"Sigaraya zam gelince elinizdekiler ne oluyor?" diye sordum
"Elimizdekilere zammı uyguluyoruz, aradaki fark bize kalıyor, ama bu sene elimde hiç sigara yoktu. Param olmadığından alamadım.
Geçen sene kredi çekip 1ooo liralık almıştım, o zaman iyi bir kar olmuştu. Sigaraya zam geleceğini duyanlar rafları boşalttılar, zamdan önceki hafta şirketler gelmeyi bırakıyor satışları durduruyorlar. O yüzden sattığım sigaralardan gelen parayla zamdan sonra mal alabildim" dedi



"Zammı geri çekince aradaki farkı geri veriyor mu şirketler?" diye sordum
"Hayır onlar kara da, zarara da karışmıyor. Baktılar satışlar bıçakla kesilmiş gibi durdu, indiriverdiler fiyatı. Zaten her gelen almıycaz bırakcaz, en ucuzunu ver demeye başlamıştı. Çok zarar ettim bu sefer. Zaten kazandığımız bir para yok. Mahalle bakkalının tek satışı bira, sigara, ekmek. Başka mal almaya para da yok. 5000 lira kredi çekip mal alıyorum, yavaş yavaş sattıkça borcumu bankaya ödüyorum. Kar mı ediyoruz zarar mı ben de bilmiyorum" dedi



"O zaman zamdan önce sigara stoklayanlar büyük para kazanmışlardır" dedim
"Evet 30-40 bin liralık sigara alan tanıdıklar var. Kimisi de zam geleceğiniz duyunca elindeki sigaraları kaldırdı, ama ben yapamadım. Haram para olur dedim, hepsini sattım" dedi

Tırnaklardaki mantar tedavisinin uzun, en az üç ay sürdüğünü ve arada karaciğer testi kontrolü yapmamız gerektiğini anlatarak Itrakonazol kapsül reçete ettim

Fotoğraflar Brezilya Kanada ve İngiltere'den sigara paketi üzerindeki uyarı resimleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)