linux-pardus




Bugün obesite yakınması ile başvuran bir gence ne iş yaptığını sordum
"Bilgisayar yazılımında çalışıyorum. Pardus'u yazan ekipteydim" dedi
"Pardus nedir?" dedim


"Linux tabanında çalışan tamamen Türklerin ürettiği milli bir işletim sistemi. Özellikle güvenliğin önemli olduğu kurumlar bu sistemi kullanıyor. Windows'tan hiç bir eksiği olmadığı gibi daha güvenli ve bedava"
dedi

"Microsoft bizim bilgilerimizi çalıyor mu?" diye sordum
"Hayır çalmıyor ama istediği anda çalabilir. Gerçi çalsa da anında haberimiz olur. Dünyada binlerce hacker bu iş üzerinde çalışıyor, sistemi inceliyor, hatta Windows'u Linux'un içinde çalıştırıp, giren çıkan bütün datayı kontrol altında tutuyor, Windows Linux içinde çalıştığını anlayamıyor. Zaten öyle bir hırsızlık olsa Microsoft rezil olur. Eskiden ICQ vardı, bir güncellemelerinde herkesten çok ufak bir bilgi paketi aldılar, hemen yakalandılar, şimdi silindi gitti, esamisi okunmuyor" dedi

"Linux'ta her program kullanılabiliyoır mu? Mesela virüs yazılımları çalışıyor mu?" diye sordum
"Linux'ta hiç virüs olmaz ki, o Windows'un sorunu. Linux'u binlerce kurt hacker yazıyor o nedenle dış saldırılara karşı çok güvenlidir. Sadece Windows'ta çalıştırmak için yazılmış bazı programlar çalışmayabilir, onun dışında bir fark olmaz" dedi



"Linux'u her isteyen bedavaya indirip bilgisayarına kurabiliyor, sizin ne karınız oluyor, hiç para kazanabiliyor musunuz?" diye sordum
"Hem de çok iyi kazanıyoruz. Mesela benim eksikliğini görüp yazdığım, serverları birleştiren, hepsini aynı anda izlemeyi sağlayan küçük bir yazılım vardı. Yazdım oraya koydum. Bir süre sonra yurtdışından yabancı bir şirket bana ulaştı, aynı yazılımın kendilerine göre modifiye edilmiş bir versiyonunu sipariş etti. Yazan ben olduğum için benim uyarlamam çok basit, en fazla iki günlük iş, ama bedeli 20-30 bin dolar oluyor. Ayrıca sen güzel bir program yazıp oraya koymuşsan bu senin için en güzel referans oluyor. İşveren senin ne yapabildiğini bizzat görüyor, işe alıyor" dedi



Fazla kilolarından kurtulması için diyet listesinin yanı sıra bir egzersiz programı da verince gülerek;
"Zaten bilgisayar başında hareketsiz oturup, fast food yemekten bütün linuxçular, Linuxun simgesi olan penguene benziyorlar " dedi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yatak’da Oynaşan Lezolar Böylesini İzlemediniz Eminim ;)